Monday 23 October 2017

" Mati Pucuk Dan Kencing Manis "


Tahukah anda  seorang lelaki yang mengidap  kencing manis sering dikaitkan dengan  masalah Mati Pucuk atau  lemah tenaga batin  atau  kegagalan ereksi .



 Apakah itu mati pucuk ?

Mati pucuk  sebenarnya merupakan satu keadaan di mana seseorang lelaki itu tidak lagi berupaya untuk mendapatkan  ereksi atau mengekalkanya  untuk  melakukan hubungan seks . 




Menagapa terjadinya mati pucuk ?

Salah satu faktor penyebab kepada mati pucuk ialah kencing manis atau diebetis .
Kencing manis boleh terjadi disebabkan oleh faktor genetik atau gaya hidup  tidak sihat ,tambahan pula bila seseorang itu kurang aktiviti senaman fizikal.

Kesan daripada kencing manis itu adalah kerosakkan  kepada sistem saraf dan salur darah  boleh berlaku. Secara tidak langsung , ini akan menyebabkan gangguan sistem hormon dan pengaliran darah dalam badan.
Kajian menunjukkan, lelaki yang menghidap kencing manis  berisiko  tiga  kali ganda berkemungkinan untuk mendapat masalah mati pucuk berbanding dengan lelaki normal.


Apa kesan mati pucuk pada seseorang lelaki ?

1. Tertekan atau depresi  kerana tidak mampu menjalankan peranan sebagai seorang suami kepada pasanganya.

2.  Perasaan malu serta Ego - keadaan ini akan menyebabkan situasi bertambah rumit , Ditambah pula keengganan  untuk mengaku kelemahan sendiri, punca kepada perbalahan dalam rumah tangga bagi mereka yang dah berkahwin.

Nampak macam permasalahan biasa atau kecil, tetapi sebenarnya ia membawa impak yang besar dalam keharmonian sesebuah rumahtangga.
So, perlu ada jalan penyelesaianya.


Penyelesaianya.. 

1. Berjumpa doktor atau pengamal perubatan.
    i)   Buang perasaan ego dan malu , berterus teranglah dengan doktor anda. Beliau akan mengenal pasti punca permasalahan anda dan akan mengesyorkan rawatan yang perlu untuk anda.
     ii)  Berbincang tentang kencing manis anda jika anda seorang pengidapnya.
     iii)  Biasanya pesakit kencing manis akan hadir bersama-sama debgab penyaki kronik lain.

2. Mengamalkan gaya hidup yang baik:

    i)    Berhenti merokok sekiranya anda seorang perokok , kerana merokok akan menyebabkan salur darah menyempit. Ini akan memburukkan lagi keadaan mati pucuk anda.
Merokok juga akan mengurangkan rembesan nitrik oksida oleh badan yang akan menyebabkan pengurangan aliran darah ke zakar menyebabkan zakar sukar menegang.

    ii)  Elakkan minuman keras kerana ia akan merosakkan saluran darah yang akan memburukkan lagi mati pucuk anda.

    iii)  Kawal tekanan dan emosi. Pelajari cara mengawal kemarahan melalui  teknik kawal pernafasan , teknik releksasi dan dengan mendapatkan nasihat kawan , juga dengan mengambil wuduk.

    iv)  Senaman setiap hari menyebabkan aliran darah lancar, mengurangkan stress dan boleh meningkatkan mood dan tenaga.

    v)  Tidur yang cukup. - Pastikan anda mendapat rehat dan tidor yang cukup pada waktu malam kerana  banyak bukti menunjukkan kurang tidor di waktu malam mengalami kurang syahwat yang lama kelamaan akan menjurus kepada mati pucuk.


3.  Mendapatkan cara alternatif untuk mengawal mati pucuk.
     Memandangkan masalah mati pucuk ini amat berkait rapat dengan  ketidaklancaran pengaliran darah dan kerosakan saraf yang di sebabkan oleh kencing manis, maka 
ia perlu ditangani segera..

Bagaimana caranya  ?

Shaklee ada  penyelesaianya . Shaklee ada menyediakan set  diebetis bagi membantu mengatasi maslah ini tanpa kesan sampingan.





INGAT... !!  JANGAN SAMPAI  PASANGAN ANDA MENINGGALKAN ANDA.!

Jangan lupa anda berhak mendapat khidmat nasihat percuma dari saya ,


HUBUNGI  Mamazai :

Pm/Whatsapp  :  0192523868
Fb : zainab saleh
Fb Page  :  vitamincantikanda



ATAU

Dapatkan terus dari sini 







No comments:

Post a Comment

PERSEDIAAN AWAL UNTUK WANITA MENGANDUNG DENGAN SIHAT

    Apakah perkara yang perlu diberi perhatian sebelum anda dan pasangan mencuba serta merancang untuk mengandung? Persiapan mental dan fi...