Monday 1 May 2017

TIPS KEKAL SIHAT...

Assalamualaikum dan salam Satu Blogger..!

Siapa yang tak nak sihat ?
Siapa pun kita , pasti semuanya mau sihat .. kan !!   Sihat adalah anugerah yang tak ternilai .. rezeki termahal yang Allah beri pada kita . Kita wajib menjaganya....... Setuju tak ? .

Apa maksud sihat di sini ?
Bila seseorang itu sihat , ini bermaksud sistem imunisasinya berada pada tahap yang optimum.

KETAHUI BAGAIMANA SISTEM IMUNISASI BADAN KITA BERFUNGSI ...!

Sistem imunisasi ialah sistem pertahanan badan di mana badan  secara semulajadi dapat mengesan kehadiran pelbagai jenis  patogen merbahaya  dan dapat membezakanya daripada sel-sel dan tisu-tisu yang sihat .

Badan kita adalah satu ciptaan yang begitu unik dan canggih sekali. Ianya dilengkapi dengan pelbagai sistem yang spesifik terhadap fungsinya. Bermula dengan pertahanan pertama  iaitu  'KULIT'. Tanpa kulit kita akan terdedah secara terus kepada toksin dan mikrob merbahaya dan mungkin menyebabkan badan kita hancur sama sekali.
Kulit bertindak sebagai penghalang fizikal dan juga  menyediakan halangan kimia kerana ia menghasilkan sebum anti bakteria. Sebum ini akan membunuh bakteria dan spora kulat yang hinggap pada kulit.

Jadi..,  hanya hidung , mulut , mata dan melalui luka sahaja menjadi laluan yang membolehkan bakteria masuk ke dalam badan kita.
Namun badan kita telah menyediakan perlindungan di situ , contoh :


  1. Hidung  - mengeluarkan mukus bagi menghalang bakteria,
  2. Mata     -  menghasilkan air mata ,
  3. Mulut    - megeluarkan air liur
  4. Luka     -  sel darah putih menghapuskan bakteria.


KESIMPULANYA badan kita dilengkapi dengan satu sistem yang dinamakan  'SISTEM IMUNISASI'  yang akan menghalang serangan patogen merbahaya seperti bakteria, virus ( mikrob)   ke atas badan kita.

SISTEM IMUNISASI kita terdiri daripada sum-sum tulang yang membentuk sel-sel darah putih  , antibodi  dan  sistem limfa .
Sistem imunisasi badan kita bekerja 24 jam sehari tanpa  berhenti. Ada waktunya ia juga mengalami break down, ini membawa kepada gangguan sistem imune kita.

Apakah yang menyebabkan sistem imune kita terganggu ?
Banyak faktor.. Antaranya ialah:
1. Gaya hidup  - menjadi perokok atau perokok pasif.
                        -  penagih alkohol.
2. Makanan tidak seimbang  - banyak junk food.
3. Kurang bersenam atau bersenam tidak konsisten.
4. Stress.
5. Kurang tidor/rehat.
6. Persekitaran yang tidak bersih.

APA DIA INTERFERON ?

Interferon adalah sejenis protien  yang dihasilkan oleh badan kita dalam jumlah yang sangat kecil. Ia berfungsi sebagai bahan anti- virus yang akan menghalang kehadiran virus dan bahan-bahan asing yang lain  ke dalam badan kita. Saintis dan  Pakar-pakar perubatan telah mengenalpasti yang interferon sebagai  komponan utama ke arah fungsi imune yang lebih kuat dan berupaya menggangu perkembangan virus yang terhasil dari sel-sel yang telah dijangkiti virus. Ia juga membantu melambatkan jangkitan virus itu.
Dalam bahasa mudah Interferon mampu merangsang sistem imune badan kita untuk melawan jangkitan dan penyakit-penyakit serius tertentu.

BAGAIMANA INTERFERON BERFUNGSI ?

Setiap hari badan kita diserang oleh patogen dan mikrob merbahaya  yang mengerumuni persekitaran kita dengan ancaman kesihatan yang tak dapat dilihat dan tak kita  sedari , namun tidak dinafikan badan kita telah dibekalkan dengan sutu sistem imunisasi yang canggih untuk melindungi kita.
Bila sel-sel kita diserang virus , ia akan mengaktifkan interferon yang dihasilkan oleh badan kita secara semulajadi.
Interferon berfungsi dalam 2 keadaan :
     1. Interferon memberi isyarat kepada sel jiran dan mencetuskan  mekanisma rintangan.
     2. Interferon mengaktifkan sel-sel  imune yang akan membunuh patogen atau bakteria.

Walaubagaimanapun ,dalam  kehidupan seharian , kita mungkin   berhadapan dengan situasi-situasi seperti permakanan yang tak seimbang ( miskin ) , tekanan , pencemaran dan keletihan yang  boleh melemahkan sistem imunisasi kita.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut , mari kita lihat satu kajian yang telah dijalankan oleh Dr. Yasuhiko Kojima  dari universit Tokyo pada tahun 1954 , di mana beliau telah menemui Interferon buat julung kalinya.



Selepas membuat kajian selama lebih 40 tahun ke atas lebih 200 jenis herba  yang berlainan , Dr Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya Interferon  semulajadi di dunia iaitu NUTRIFERON  . Dia telah telah berjaya menetapkan  ekstrak dari 4 jenis tumbuhan iaitu:

    1.  Biji Labu.
    2.  Bunga Safflower.
    3.  Honeysuckle Jepun.
    4.  Biji Plantago.
















Keempat-empat tumbuhan ini mempunyai daya kebolehan  mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh.
Formula yang digunakanya adalah semulajadi , selamat, tulen dan berkesan.Penemuan dan rekaanya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunology.

Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan telah dipatenkan oleh Shaklee dan tidak dijual di kedai-kedai biasa. Hanya boleh di dapati melalui pengedar Shaklee yang sah.



























          KENAPA SAYA DAN ANDA PERLU  MEMILIH NUTRIFERON ?

           1.   Terbukti daripada Empat Kajian Klinikal Pada Manusia :
                  -  Campuran fitonutrien yang berkesan dan selamat ini memberi sokongan imun tepat pada                      peringkat sel. 
                  -  Kajian menunjukkan khasiat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun yang                            diperolehi daripada campuran khas empat ekstrak tumbuhan di dalam NutriFeron.
            2.   Meningkatkan paras interferon secara semulajadi :
                  -  Para saintis dan komuniti perubatan telah mengenalpasti interferon sebagai sesuatu                               yang amat penting bagi fungsi imun yang sihat.
            3.  Dicipta Oleh Individu Yang Menemui Interferon :
                     -Ahli immunilogy yang  terkenal di dunia , Dr Yasuhiko Kojima  merupakan individu                            pertama menemui interferon pada tahun 1954.
             4.  Rumusan Berpaten Yang Eksklusif :
                      - Formula yang digunakan hanya terdapat di Shaklee.
             5.   40 tahun kajian :
                   -   Dr. Yasuhiko Kojima telah menghasilkan satu campuran unik daripada empat ekstrak                           tumbuhan yang menggalakkan pembentukan interferon secara semulajadi di dalam                               badan .
             6.   Sejak NutriFeron ™ telah dibangunkan, beberapa kajian klinikal manusia telah                          mendokumenkan keberkesanan makanan tambahan ini :
                   -  seperti Journal Gastroenterology, Clinical Pharmacology and Therapy, dan Journal of                           Alternative and Complimentary Medicine,, mengetengahkan pelbagai faedah 
                      yang berkaitan dengan NutriFeron ™.

NAH,, TERBUKTI  KEBERKESANANYA , KESELAMATANYA,
DAN KETULENANYA!!!

JOM BERSAMA KITA MANFAATKAN KEBERKESANAN NUTRIFERON !!
ANDA TAK PERLU PADA UBAT-UBATAN LAGI !!


ORDER SEKARANG 
DI SINI !




UNTUK LEBIH PENJIMATAN , DAFTAR SEBAGAI AHLI !!


DARTAR SEKARANG
------------------------------------------------------- 
Untuk keterangan lanjut dan konsultasi percuma
hubungi:

SID anda :
Call/whatsapp/Sms ke - 019 2523868
fb - Zainab Saleh
Page : Rencah kehidupan
Shaklee id  : 1212672

Kawasann COD : Rawang, Bandar Tasik Puteri, BCH,
Selayang
              
______________________________________









3 comments:

  1. Wah, terbaik info ni.. Kalau kanak2 sesuai x?

    ReplyDelete
    Replies

    1. Sesuai!!
      Kanak2 akan lebih kuat days tahannya.

      Delete

    2. Susah nk kena selsema atau demam..
      Kanak2 kn selau cepat di jangkiti selsema..nak pulak tonggal kt nursery..kan..!!

      Delete

PERSEDIAAN AWAL UNTUK WANITA MENGANDUNG DENGAN SIHAT

    Apakah perkara yang perlu diberi perhatian sebelum anda dan pasangan mencuba serta merancang untuk mengandung? Persiapan mental dan fi...