Monday 10 December 2018

SINGKIRKAN BATU HEMPEDU SECARA SEMULAJADI ELAK PEMBEDAHAN

Nak Pembedahan atau nak singkirkan batu hempedu secara semulajadi ?

Penyakit Batu Hempedu  sering dikaitkan dengan gaya  pemakanan   yang cenderung kepada makanan yang  berlemak  dan juga  makanan segera .
Penyakit ini melibatkan 3 organ badan iaitu  Hati, Pundi Hempedu dan Pankreas .



Apa itu Batu Hempedu ?


Batu Hempedu adalah satu bentuk batu yang terbentuk di dalam pundi hempedu dan ditemui dalam pelbagai bentuk, warna dan ketetalan . Untuk info lanjut tentang Batu Hempadu,  anda boleh dapatkan dari entry saya yang lepas  DI SINI .

Bagaimana nak rawat  ?
Kaedah rawatan  yang boleh dilakukan ,  bergantung kepada tanda atau gejala yang di hidapi oleh  pesakit, dengan cara mendiagnos pesakit .


DIAGNOSA PENYAKIT


Jika individu mengalami gejala -gejala seperti dalam entry yang lepas, (DAPATKAN DISINI) , penyakit ini disahkan dengan menggunakan kaedah berikut:

1. Ujian darah. 

Penyiasatan ini penting untuk menentukan status penyakit. Penyiasatan darah tertentu seperti bilangan sel, ujian fungsi hati dan serum amilase penting untuk mengesahkan jangkitan, halangan dan pankreatitis.

2. X-Ray Perut. 

Sepuluh peratus batu hempedu adalah radiolegap, iaitu boleh dilihat di sinaran x. Ditemui secara kebetulan semasa menjalankan ujian untuk tujuan lain. Sinaran x bukan alat utama untuk mendiagnosa penyakit ini.

3. Ultrabunyi. 

Merupakan teknik pengimejan yang mudah, cepat dan tidak berbahaya yang biasa digunakan untuk mendiagnosis penyakit batu karang hempedu. Ia juga boleh menentukan jika terdapat halangan pada aliran hempedu. Walau bagaimanapun, batu karang hempedu sukar dikesan terutamanya jika saluran diseliputi oleh udara dalam usus.

4. Imbasan tomografi berkomputer atau CT scan. 

Merupakan satu teknik pengimejan yang tidak berbahaya menggunakan sinaran x untuk menghasilkan keratan rentas imej badan. CT scan membantu mengesahkan keputusan ultrabunyi terutama dalam menilai duktus hempedu sesama yang terhalang.

5. Endoskopi songsang cholangio-pancreatography atau ERCP. 

Ini adalah satu prosedur endoskopik dengan penggunaan tambahan fluoroscopy atau media kontras disuntik melalui duktus hempedu dan imej adalah digambarkan oleh X-Ray. Peranannya sebagai alat diagnostik telah berkurangan dengan adanya bukan invasif teknik pengimejan. Usa semasa ERCP adalah terutamanya terapeutik untuk membuang batu di duktus hempedu.


RAWATAN BATU HEMPEDU


1. Pembedahan :


Pembedahan ini dilakukan menggunakan pendekatan laparoskopi atau pembedahan lubang kunci. Kamera dan instrumen pembedahan dimasukkan ke dalam rongga abdomen melalui 3 atau 4 hirisan kecil di perut selebar 0.5 cm hingga 1.0 cm. 
Pembedahan laparoskopi mengurangkan kesakitan dan pesakit pulih dengan cepat serta kembali melakukan aktiviti seharian. Kadang-kala cholecystectomy dilakukan menggunakan kaedah konvensional terbuka terutama semasa kecemasan atau apabila pakar bedah menghadapi kesukaran semasa melakukan pembedahan laparoskopi.


2.  Petua Rawat Batu Hempedu dari Dr. Hamid Arshad :



a) . Minum 4 gelas jus epal setiap hari selama 5 hari berturut-turut.
b) . Hari ke-6, jangan makan malam (dinner).
c) . Pada pukul 6 petang, makan satu sudu camca garam Epsom (magnesium sulfat) yang boleh dibeli di farmasi.
d) . Pukul 8 malam, ulang kembali makan garam Epsom.
e) . Pukul 10 malam, campurkan 1 cawan (250 ml) minyak zaitun (olive oil) atau minyak bijan (sesame oil) dengan jus lemon (3biji). Kemudian minum.
f) . InsyaaAllah, keesokan paginya, sewaktu buang air besar akan kelihatan batu-batu karang keluar.


3.  Rawat Batu Hempedu dengan Set Batu Hempedu Shaklee :













   


set batu karang hempedu ini merupakan set yang boleh membantu menyingkirkan batu karang hempedu secara semulajadi tanpa perlu menjalani pembedahan.


Lecithin : bertindak sebagai pengemulsi lemak sekaligus membantu pemecahan batu karang ini kepada hablur yang lebih kecil dan seterusnya melarutkan ia melalui aliran darah



DTX Complex : bertindak sebagai tonik hati untuk mengeluarkan kotoran yang berada di dalam 3 organ ini (hati, pankreas dan hempedu) dan seterusnya memastikan hati berfungsi dengan lebih baik.Sustained Release.


VIVIX : Merupakan  minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.*
VIVIX adalah pelengkap kepada semua set vitamin:
Vivix bertindak secara menyeluruh  dengan sifatnya yang tinggi kandungan antioksidannya, berfungsi melindungi tubuh dari  sebarang serangan setiap radikal bebas, dan menggalakkan  sistem badan berfungsi dengan lebih baik , juga berfungsi detox dalam darah .



Untuk info lanjut tentang set ini dan cara pemakanan, boleh dapatkan di sini  :  http://www.wasap.my/60192523868 ,



ATAU

Anda boleh terus dapatkan disini:













ATAU



Hubungi mama  untuk konsultasi  percuma di :



www.wasap.my/60192523868
FB PAGE:    vitamincantikanda,
EMAIL:     zainabsaleh@gmail.com



JANGAN LUPA, ANDA BERHAK MENDAPAT KHIDMAT KONSULTASI DAN RUNDINGAN PERCUMA DARI SAYA.



Perkhidmatan meliputi perkara-perkara berikut:




  • Konsultasi masalah dan cadangan vitamin yang sesuai
  • Cadangan pemakanan dan pengambilan vitamin yang betul
  • Tunjukcara bagaimana mendapatkan vitamin dengan harga ahli dengan mendaftar keahlian
  • Berpeluang mendapatkan keahlian percuma berserta bonus walaupun hanya untuk makan sendiri









No comments:

Post a Comment

PERSEDIAAN AWAL UNTUK WANITA MENGANDUNG DENGAN SIHAT

    Apakah perkara yang perlu diberi perhatian sebelum anda dan pasangan mencuba serta merancang untuk mengandung? Persiapan mental dan fi...